top of page

  • nomepin

Рекомендації на день(25.03.24)

Гра-фантазія «Якби мені вдалось перетворитися…»

Дорослий пропонує дитині уявити, що вона може перетворитися на щось із того, що називає ведучий.

Завдання дитини скласти речення, уявивши себе цим предметом.

 

— Якби я перетворився(лася) на зірку, я … (світила би високо в небі, осяювала мандрівникам уночі дорогу, бачила би блакитну Землю та цілий космос…).

— Якби я став(ла) хмаринкою, я … (мандрував би по небу, приносив людям та звірям рясний дощик, а взимку — сніг, затуляв би ясне сонечко, дивився би згори на міста та села…).

— Якби я став(ла) морем, я … (гойдав би на своїх хвилях кораблі, подружився б із рибами та дельфінами, дізнався, куди плавають моряки, не став би здіймати бурі та шторми, щоб ніхто від них не постраждав…).

— Якби я став(ла) Дюймовочкою, я … (теж змогла би спати в горіховій шкаралупці, гойдалася б на травинках, товаришувала би з крилатими ельфами, мандрувала на спинці ластівки в теплі краї…).

— Якби я став(ла) Незнайком, я … (намагався би стати більш уважним та старанним, ніж цей хлопчик, не ображати би своїх друзів та дівчаток, робити для них тільки добрі справи та хороші вчинки…).

— Якби я став(ла) лялькою, я ... (дуже хвилювалася би про те, щоб малята мене не поламали, була б рада гратися разом із дбайливими дівчатками, хотіла бути дуже красивою й завжди залишатися новенькою).

— Якби я став(ла) тортом, я … (мабуть, хотів би, щоб мене з’їли хороші дітки на чийсь день народження, пишався б тим, який я смачний та добрий, хотів би весь час залишатися свіжим і не псуватися…) тощо

 

Дослідження повітря.

 


  • ·         Що таке вітер? (Рух повітря)

  • ·         Що уміє робити вітер? (Шуміти, гудіти, гойдати дерева, розвівати прапори, піднімати пил, завивати і так далі)

  • ·         Як можна побачити, куди дме вітер?

  • ·         Вітер нам користь чи шкоду приносить?

  • ·         Як людина використовує вітер? (Пилосос, вентилятор, віяло, надувний круг)

  • ·         Як вітер допомагає рослинам? (Розносить насіння)

  • ·         А як шкодить? (Ламаються дерева; під час лісової пожежі роздуває все більший і більший обхват лісу вогнем)








 

Предметно-дослідна діяльність:

Як же дізнатися, що повітря дійсно існує?

Проведемо такий дослід. Візьміть у руки зошит і помахайте ним перед обличчям. Що ви відчули?

У повсякденному житті нам не доводиться думати про небо, повітря. Ми просто забуваємо про них. І лише під час бігу чи їзди, а також вітру чи бурі ми відчуваємо опір нашому рухові. Це ще більше підтверджує існування повітря.

 

У мене в руках повітряна кулька. Я розв’яжу ниточку. Що ви почули? Так, шипіння. Отже, у ній містилося повітря. Воно с всередині усіх порожнистих предметів на Землі, також і в органах людського тіла. Повітря тисне на предмети з певною силою. Цей тиск називається атмосферним тиском. Людина пристосувалася до тиску на дні повітряного океану і відчуває зниження або підвищення атмосферного тиску. На висоті більш як 4 км вона відчуває "гірську хворобу": їй важко дихати, інколи лопаються кровоносні судини, починається кровотеча, запаморочення, втрата свідомості.

 

Спробуємо втопити порожню пляшечку у склянці води. З отвору пляшечки побіжать бульбашки. Що це за невидимка там сидить? Це – повітря. Порожня пляшечка не тоне у воді. Значить, повітря легше за воду.

Як ви гадаєте, повітря має запах? Ні, але у повітрі легко й швидко поширюється запах духів і аромат квітів. Цілюща ранкова свіжість травня сповнена ароматом квітучої весни. В розпалі літа повітря ніби настояне на травах. Восени, коли небо вкрите свинцевими хмарами, віє свіжістю і прохолодою. А як легко дихається після грози! Ні з чим не зрівняється запах першого снігу, коли свіжий вітерець грайливо змітає перші сніжинки і холодить обличчя. В сонячні березневі дні нас бадьорить особлива свіжість талого снігу.

 

Зверніть увагу дитини на повітря навколо, підкреслити, що воно прозоре. Запропонуйте відчути, чим воно пахне. Зверніть увагу на повітря після того, як проїхала машина.

Висновок: чисте повітря прозоре, має приємний запах або не має жодного запаху. Забруднене повітря непрозоре, воно може мати неприємний запах. Дихати бажано чистим повітрям.

Отже, повітря має такі властивості: воно прозоре, без кольору, без запаху, легше від води, заповнює всі порожнини, знаходиться у ґрунті, воді.

 Запрошуємо вас на метеостанцію нашого садочку!: 





Трудова діяльність: збір на майданчику або на власному подвір’ї сухого листя.

 

Намалюй ручку. 

Накладаємо долоню на папір, обводимо, розмальовуємо олівцями, фарбами. Вирізаємо. Робимо з таких «долоньок» барвисте панно.

 

Гра із магнітом. 

Магніт кладеться під аркуш паперу, але в аркуш насипаються металеві предмети: монетка, гайка, цвях. Спостерігати за переміщеннями предмета не тільки цікаво, але й пізнавально!

Робимо гірлянду. 

Приводів створити гірлянду із кольорового паперу маса. Можна зробити найпростіший гірлянду-ланцюжок з паперових кілець, а можна намалювати на щільному папері всілякі фігури (серця, квіти, янголят, навіть літери, якщо малюк їх знає). Розфарбовуємо, вирізаємо, нанизуємо на шнурок та прикрашаємо кімнату.

«Я знаю п’ять»

Гравець каже: “Я знаю п’ять жіночих імен” і починає відбивати м’яч долонею об підлогу, супроводжуючи кожен удар новим ім’ям. Коли названі всі, м’яч переходить до іншого і він виконує те саме, не повторюючись.

 

Школа м’яча:

Цю гру можна проводити як із гумовим дитячим м’ячем, так і з тенісним. Останній варіант складніший і підійде для доросліших дітей.

Задача гравця виконати завдання, наприклад:


  • ·         Підкинути м’яч вгору і зловити його.

  • ·         Підкинути м’яч вгору, грюкнути в долоні і зловити.

  • ·         Кинути м’яч об підлогу та зловити.

  • ·         Вдарити м’ячем об підлогу, ляснути в долоні та зловити.

  • ·         Вдарити м’ячем об стіну та зловити його однією рукою.

  • ·         Вдарити м’ячем об стіну, обернутися довкола себе та зловити.

  • ·         Вдарити м’ячем об підлогу і зловити його із заплющеними очима.

  • ·         Кинути м’яч у стіну, дати йому вдаритися об землю та зловити.

  • ·         Кинути м’яч у стіну, стоячи спиною до неї, дати м’ячу вдаритися об землю і потім зловити.

  • ·         Перестрибувати через м’яч, що відскочив.

  • ·         Кидати м’яч з-під ноги, з-за голови, сидячи навпочіпки.

2 перегляди0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі
bottom of page