top of page

  • nomepin

Рекомендації на день(21.03.24)

Створи разом із Свинкою власну монету:

Діти, з давніх часів наш народ — українці — був дуже працьовитим, таким він залишається і дотепер. Після дов­гої зими дорослі й діти особливо радіють першим теплим сонячним дням, прагнуть приступити до справ. А їх весною багато: обкопати

дерева та кущі, розбити та скопати квітники та город, побілити де­рева та бордюри, висіяти ранні культури овочів та посадити дерева й кущі.

— А чи мають ваші батьки город або присадибну ділянку? Які роботи виконують там?

— Чи ви берете участь у роботі?

— Що саме вам доручають робити на городі?

— Давайте згадаємо, за допомогою яких знарядь виконують го­родню роботу. (Лопата, граблі, вила, відра, сапка тощо).

 

Трудова діяльність: на власній ділянці запропонуйте дитині розпушити землю біля квітів(можна з кімнатними рослинами повторити)

Обміркуйте із дитиною сенс прислів’я:

• Бджола мала, а й та працює.

• Без труда нема плода.

• Діло майстра величає!

• Добре роби — добре й буде!

• Добрий початок — половина діла.

 

 

Пояснення виразу «Тепло родинного вогнища»

Розкадіть дитині,що колись давно, в давні часи, люди навчилися користуватися вогнем: грітися біля нього, готувати на ньому їжу тощо. Відтоді там, де мешкала певна община чи родина, люди завжди намагалися підтримувати багаття, вогнище — так їм було затишно, тепло й у будь-який час можна було і страви приготувати, і захиститися від хижих звірів, які боялися вогню.

Відтоді минуло багато часу. Усе стало інакшим. Але поняття «родинне вогнище» залишилося й набуло символічного значення — тепер ці слова означають родинний затишок, пов’язаний із взаємною добротою, турботою та любов’ю, що об’єднує членів кожної сім’ї.

 

Дидактичні вправи:

«Запитання — відповідь»

Діти відповідають на запитання вихователя (бажано, щоб малюки давали відповіді повними реченнями з однорідними членами).

Наприклад:

Із кого, з яких людей складається твоя родина? (В моїй родині є мама, тато, бабуся, мій старший братик Михайлик і я.)

Якими людьми для тебе є всі члени твоєї сім’ї? (Члени моєї сім’ї — це мої найкращі, рідні, близькі та дорогі люди.)

Як ти ставишся до всіх у своїй родині? (Я свою родину дуже люблю, ціную, поважаю, пишаюся нею, ставлюся до всіх щиро, лагідно, з душевним теплом.)

Що ти робиш для того, щоб зробити приємність, принести радість членам своєї родини? (Я всім намагаюся допомагати, слухаюся старших, піклуюся про своїх рідних, хвилююся за їхні справи, здоров’я, підбадьорюю їх, стараюся не засмучувати їх.)

«За що я люблю свою родину?»

Дорослий просить малят дібрати слова-ознаки, продовжуючи речення:

Я люблю свою матусю, за те що вона … (рідна, дорога, найкраща, красива, ніжна, ласкава, чуйна, вміла, добра, щира, турботлива).

Я пишаюся своїм татком, бо він … (мій, найкращий, сильний, дужий, міцний, справедливий, майстровитий, працьовитий, спортивний, дбайливий, надійний, веселий, чесний).

Я хвилююся за свою сестричку, тому що вона … (ріднесенька, маленька, крихітна, вразлива, безпомічна, симпатична, тендітна, плаксива).

Я поважаю бабусю, бо вона … (старенька, моя дорога, розумна, мудра, сердечна, душевна, лагідна, любляча)

 

 

Чистомовки з елементами звуконаслідування:

Ріже мамочка на борщик червонястий помідорчик — чик-чик, чик-чик-чик!

Сірничками має звичку розтопляти бабця пічку — чирк-чирк, чирк-чирк-чирк!

Молотком умілий тато забиває цвях завзято — тук-тук, тук-тук-тук!

Наче ту легку пушину, перебив дідусь перину — пух-пух, пух-пух-пух!

Ну а донечка й синочки узяли малі дзвіночки — дзень-дзень, дзень-дзень-дзень!

І бринять пісні веселі у цій затишній оселі — брень, брень, брень-брень-брень!

 Рухлива гра "П'ять камінців"

У цю гру можна грати на пляжі, на дивані, на підлозі.

Розкладіть перед дитиною п’ять невеликих гладких камінчиків. Шостий камінчик дитина бере в руку і підкидає вгору. Поки камінчик у повітрі, дитина має встигнути схопити один із тих камінців, що лежать, а потім цією самою рукою піймати той, який підкинула.

У руці дитини опиняються два камінці. Один із них вона знову підкидає, а тим часом хапає в руку ще один.

Гра триває, доки всі камінчики не опинялися в дитини в кулаці. Дитина підкидає всі їх разом і намагається піймати на тильному боці долоні. 

 

Фонематична гра «Придумай імена»


Покажіть дитині картинку із зображенням родини (батьки та четверо діток — дві дівчинки і два хлопчики) і запропонуйте малюкам придумати імена для всіх членів родини так, щоб вони всі розпочиналися одним звуком.

Наприклад:

[м] — Марія, Микола, Маргарита, Міла, Максимко, Матвійко.

[а] — Антоніна, Анатолій, Алінка, Аллочка, Артемко, Антон.

[і] — Ірина, Ігор, Інна, Ілона, Ілько, Івасик тощо.

Діти виконують ігрове завдання з необхідною допомогою дорослого (підказки, пропонування альтернативних варіантів тощо) та чітко вимовляють той звук, який починає всі слова.

0 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі
bottom of page