top of page

  • nomepin

Рекомендації на день(20.03.24)

Спостереження «Куди летять хмаринки»

Погляньте на небо. Яке воно сьогодні?

-          Яке небо найчастіше навесні?

-          Чи є на небі хмаринки?

-          Які хмаринки на вигляд?

-          З чого утворюються хмаринки?

-          Як ви вважаєте, куди вони пливуть?

Казка про Хмаринку-веселинку





Маленька Хмаринка спокійно висіла в синьому небі й зажурено дивилася на землю.

— Ти чому така засмучена? — запитав у неї Вітер.

— Дивись, як весело там, унизу: бігають діти, шумлять дерева, літають пташки й метелики. І я хочу розважатися.

— Тоді я запрошую тебе на прогулянку.

— Куди ж ми полетимо? — запитала у нього Хмаринка.

— До Великого Озера, гратися з хвильками.

— Гаразд, але ж я не вмію літати, — зітхнула Хмаринка.

— Я допоможу тобі, тільки не бійся, — і Вітер дмухнув на неї.

І раптом все почало рухатись: і дерева, і будинки, і квіти. Чим сильніше дмухав Вітер, тим швидше летіла Хмаринка.

— Я лечу! Лечу! Я літачок! — захоплено гукала вона.

— Дивіться, дивіться, — почулося знизу, — хмаринка-літачок!

Це гукали хлопчики й дівчатка, які гралися на зеленій луці.

— Це вони про мене? — запитала Хмаринка.

— Так! Так! — мовив Вітер.

Хмаринка щасливо засміялася — і вмить перетворилася на чов¬ник.

— Хмаринка-човник! — загукали діти.

— Я ще вмію бути слоником, дивіться! — раділа Хмаринка, і вмить ставала білим слоником, потім зайчиком, котиком і навіть дельфінчиком.

— Яка гарна Хмаринка, справжня чарівниця. До побачення, Веселинко, щасливої тобі дороги-и-и! — линули позаду дитячі го¬лоси.

Ось нарешті й Велике Озеро. Згори воно було схоже на люстер¬ко. Підлетіла ближче Хмаринка, зазирнула у нього. У чистій воді вона побачила біленьку велику пухнасту хмаринку.

— Дивись, Вітре, це ж я!

— Еге ж, ти! — засміявся Вітер.

І раптом озером побігли, немов баранці, маленькі хвильки. Це Вітер-пустун почав дмухати на них. Потім він залетів в очерети, за¬шумів зеленими стеблинами, присів на великий листок водяної лі¬лії, налякав блакитну бабку.

Не пустуй, Вітре! — гукала з неба Хмаринка. — Досить уже. Полетіли далі, наздоженемо моїх сестричок!

Підхопив Вітер Хмаринку й поніс синім небом. Наздогнали во¬ни хмаринок-сестричок. Дорогою зустріли хмаринок-подружок. Стала Хмаринка велика-велика. Опустилася низько-низько. Краплинок-веселинок у ній стало багато-багато. Побачила Хмаринка картопляне поле — і пролилась на нього рясним дощиком.

 

Про погоду може розповідати природа.

Ознаки гарної погоди: вдень густо синє небо; під час заходу сон­ця переважають зеленуваті відтінки (буде сухо); колір неба під час заходу сонця золотавий або світло-рожевий.

Ознаки поганої погоди: колір неба стає сизуватим, хоча хмари ще не помітні; під час заходу сонця переважають густо-червоні, на­віть малинові відтінки; червонястий колір сонця чи місяця, коли вони вже високо над обрієм, — незабаром буде сильний дощ.

Ознаки можливої грози: ранком високі кучеряві хмари, мов шматки вати; поява величезних купчастих гористих хмар; попереду темної хмари йде темний горизонтальний вал; добре чути всі звуки.

 

 

Гра-психогімнастика «Я легка хмаринка»

Запропонуйте дитині заплющити очі та уявити себе хмаринкою.

 

Я хмаринка. Велика, пухнаста, легка. Мені втішно бути хмар­кою. Мені вільно плисти у синьому небі. Мої руки легкі, вони допо­магають мені летіти. Я підводжу вгору очі, вдихаю свіже повітря, наповнююся вологою. Я можу напоїти дощем землю. Я видихаю і потоком дрібних крапельок лечу на землю.

 

Трудова діяльність: запропонуйте дитині разом із вами доглядати за кімнатними рослинами, або посадити власні рослини із насіння.

 

«Веселий рахунок»

Спонукайте малят назвати й згрупувати частини тіла та обличчя відповідно до їхньої кількості.

— У мене одна голова, один тулуб, одна шия, один живіт, одна спинка, один ніс, одне підборіддя, одне обличчя…

— У мене два вуха, двоє очей, дві брови, дві руки, дві долоні, дві ноги, дві п’ятки, дві щоки, два ліктя, два коліна… — У мене багато вій, багато волосся, багато пальчиків, багато зубів, багато веснянок… «Скажи навпаки» (добір слів-ознак із протилежним значенням — антонімів — для характеристики зовнішності людини) Білявий — чорнявий, низенький — високий, повненький — худорлявий, світлошкірий — смаглявий, кремезний — тендітний, стрижений — довговолосий тощо.

 Оригамі:

Створіть власний домашній зоопарк


1 перегляд0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі
bottom of page