top of page

Новосілля Оленки!(30.10.23)

Нас запросили на гостину до ляльки Оленки. Ходімо?


Нещодавно Оленка заселилася в нову оселю. Але вона зовсім не знає, як її облаштувати. Давай разом подумаємо – що необхідно для того, щоб оселі стала зручною та затишною? Правильно! Її треба обставити меблями!

Давай пригадаємо, які предмети є серед меблів?


Відгадай загадки:

У кожного в домі така дивина:

Братів аж чотири, а шапка одна!(стіл)

- Як ви здогадались, що це стіл? З яких частин він складається? (З кришки та чотирьох ніжок)

- У кого ще є 4 ніжки? Це слово можна використовувати для позначення частини предмета меблів так і для частини тіла людини.

- Скажи будь ласка, а кришка є тільки у стола? Назви інші предмети, які мають кришку.

- Навіщо потрібен стіл? Як називають стіл, за яким ми читаємо, працюємо? (Письмовий стіл) А стіл, за яким ми їмо? (Обідній стіл)

- Розглянь зображення і спробуй описати стіл: форму, матеріал, колір, тощо.



В ній посуд весь стоїть завжди,

І бруду не зайти туди( Шафа для посуду)



— Так, це шафа для посуду. Як ви здогадалися, що це шафа? З яких частин складається шафа? (Зі стінок, поличок, дверцят) Що є на дверцятах? (Ручки) У кого також є ручки? (У дітей) Одним і тим самим словом позначають частину меблів та частину тіла людини. Навіщо потрібна шафа? Яка шафа? (Шафа велика, дерев’яна, полірована.) Відгадайте наступну загадку

На чотирьох ногах стою, ходити зовсім я не можу,

Коли ти стомишся гуляти, лягай на мене відпочивати. (Ліжко)

— Як ви здогадалися що це ліжко? Навіщо потрібно ліжко? Яке ліжко? (Ліжко м’яке, зручне, дитяче.) Ось ще одна загадка.

Я у кожній є квартирі,

В мене ніжок є чотири,

Спинка є зручна у мене.

Я знайомий всім, напевне.

Ти стомився? То мерщій

Сядь на мене й відпочинь!

Я — потрібний молодець,

Називаюся… (стілець).




— Так, це стілець. Як ви здогадалися, що це стілець? З яких частин складається стілець? (Зі спинки, сидіння, чотирьох ніжок) У кого є спинка? Так, у діток. Одним словом можна назвати як частину тіла людини, так і частину предмету меблів. Навіщо потрібен стілець?


Вправа «Новосілля ляльки»

Розкажи про предмети меблів: для якої кімнати вони потрібні? Яке їх призначення?



Дидактична вправа «Порахуй меблі»

Спробуй порахувати, скільки меблів доставили в ляльчину оселю.

Наприклад: один стілець, два стільці, три стільці, тощо.




Гра «Пригоди стільця»

Послухай, які випадки трапились зі стільцем: Я буду читати речення, а ти будеш їх завершувати:

У меблевому магазині продаються різні… (стільці).

• Тато прийшов до крамниці та купив два… (стільці).

• Щоб пообідати, Сашко всівся на… (стілець).

• Загублена ложка вже другий день лежала собі під… (стільцем).

• Дівчинка дриґала ногами, сидячи на високому… (стільці).

• Майстер був задоволений щойно відремонтованими… (стільцями).

• Мама поставила всім членам родини по… (стільцю).

• У вітальні біля столу стояло кілька… (стільців).

0 переглядів0 коментарів
bottom of page