top of page

  • nomepin

Бабуся лагідна моя(13.03.24)

Розгляньте зображення родини.


Дайте імена персонажам на малюнку, розкажіть, хто ким є один для одного?

Наприклад « Олег для Іринки дідусь. А Іринка для нього онука»

- Які обов’язки виконують тато і мама?

- А як ви їм допомагаєте?

Мовленнєва гра «Бабусині страви»

Запропонуйте дитині назвати якможна більше страв, які готує бабуся.



Прочитайте оповідання Ю.Коваля «Дід,баба і Олексій»




Засперечалися дід та баба, на кого схожий їхній онук.

Баба каже: Альоша на мене схожий. Такий же розумний і господарський.

Альоша говорить: Так, так, я весь у бабу.

Дід каже: А по-моєму, Альоша на мене схожий. У нього такі ж очі — найкрасивіші, чорненькі. І напевно, у нього така ж борода велика виросте, коли Альоша і сам виросте.

Альоші захотілося, щоб у нього виросла така ж борода, і він говорить: Так,

так, я більше на діда схожий.

Баба каже: Яка борода велика виросте, це ще невідомо. Але Альоша на мене

куди сильніше схожий. Він так само, як я, любить чай з медом, з пряниками,

з варенням і з ватрушками з сиром. А от якраз самовар поспів. Зараз подивимося, на кого більше схожий Альоша.

Альоша подумав трохи і каже: Мабуть, я таки сильно на бабу змахую.

Дід почухав потилицю і каже: Чай з медом — це ще не повна подібність.

А ось Альоша так само, як я, любить коня впрягати, а потім на санках до лісу

кататися. Ось зараз закладемо санки та поїдемо до лісу. Там, кажуть, лосі

з’явилися, сіно з нашого стіжка щипають. Треба подивитися.

Альоша подумав-подумав і каже: Знаєш, діда, у мене так дивно в житті виходить. Я півдня на бабу схожий, а півдня — на тебе. Ось зараз чаю поп’ю і відразу на тебе схожий буду.

І поки пив Альоша чай, він так само прикривав очі і віддувався, як бабуся,

а вже коли мчали на санчатах до лісу, точно так, як дід, кричав: «Але-ооо,

мила! Давай! Давай!» — і клацав батогом.


- Через що сперечались дід та баба?

- Чим схожий Альоша на бабу?

- Чим він схожий на діда?

- Який висновок зробив хлопчик?

Дидактична гра «Закінчи думку»

  • Дідуся та бабусю слід…

  •  Не можна старших…

  • Коли бабуся спить, то…

  • Коли дідусь втомився, я…

  • Бабусі з дідусем потрібно…


Словесна вправа «Назви лагідно»

Запропонуйте дитині дібрати якнайбільше пестливих слів, до слів «Бабуся» та «дідусь»


Мовленнєва гра «Бабуся варила обід»

Запропонуйте дитині назвати страви, які готує бабуся, але з ускладненням: в назві страви повинен бути звук [Р]

0 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі
bottom of page